Tehnici de organizare a timpului dimineata: ce secret au oamenii de succes

190
Tehnici de organizare a timpului respectate de oameni de succes

Nu reusesti sa te organizezi sau iti doresti sa te organizezi mai bine in viitor? Am aflat ce fac oamenii de succes dimineata, de la purewow.com. Este o regula care face parte dintr-o serie de tehnici de organizare a timpului.

Daca vrei ca la final de zi sa te bucuri ca ai reusit sa faci tot ce ti-ai propus, tine cont de una dintre cele mai eficiente tehnici de organizare a timpului. Iti ia doar un minut sa o pui in aplicare.

Dimineata, cand savurezi cafeaua, ia o scurta pauza de la tot si noteaza ce ai de facut in ziua respectiva. Sigur stii ce ai de facut si fara sa scrii o lista, dar notandu-ti, te asiguri ca nu uiti nimic. In felul acesta iti poti prioritiza activitatile si le poti aloca o anumita durata de desfasurare.

Tehnici de organizare a timpului in doar un minut

Cea mai simpla tehnica, la care apeleaza multi oameni de succes, este tehnica minutului de aur. Ca sa obtii maximum de beneficii de pe urma ei, este indicat sa nu depasesti timpul de 60 de secunde. Trece pe lista toate lucrurile pe care trebuie sa le faci, fara sa te gandesti prea mult. Daca depasesti un minut, sunt sanse mari sa incarci planificarea cu activitati care nu sunt urgente si pe care, oricum, nu le vei mai putea efectua. Regula celor 60 de secunde te indeamna sa fii realist cand te organizezi.

O alta varianta a tehnicii de organizare a timpului intr-un minut este sa notezi pe lista activitatile care nu iti iau mai mult de 60 de secunde pentru a fi executate.

De exemplu, la aceasta “rubrica” pot intra telefoanele scurte pentru programari, spalatul vaselor, verificatul inbox-ului sau curatarea spam-ului. Trece pe lista cu activitati care necesita putin timp tot ce crezi ca poti face dimineata. In acest fel, treburile simple nu te vor mai stresa pe tot parcursul zilei.

Gretchen Rubin, autor si expert in fericire, a descoperit aceste trucuri.

Te simti deja mai productiv, nu? O sa-ti dai seama ca nu este doar o senzatie. Scapand de micile obligatii care iti afectau programul, vei acorda mai multa atentie sarcinilor serioase. Vei avea un control mai mare asupra lucrurilor care chiar conteaza si nu te vei mai gandi ca nu ai raspuns unui e-mail sau ai plecat la serviciu si nu ai bagat mancarea in frigider. Sunt lucruri banale, pe care le poti face in mai putin de un minut, dar care iti salveaza timp pretios pentru celelalte sarcini.

Daca ti s-a parut interesant acest articol, te invit sa citesti si vestea despre Stefan Banica jr.!

Foto: Guliver

Comentarii