Sfaturi de la Cori Gramescu: top ingrediente pentru un stil de viata sanatos

50
stil de viata sanatos

Auzim tot mai des in ultima perioada de un stil de viata sanatos si beneficiile acestuia asupra starii de sanatate. Ce alimente e bine sa includem in dieta, cum arata un meniu zilnic pentru un stil de viata sanatos – la acestea si alte intrebari legate de nutrtite ne-a raspuns Gori Gramescu, coach de lifestyle si nutritie.

Un stil de viata sanatos, asa cum recomanda specialistii si multe dintre reclamele de la televizor, presupune nu doar atentie cand vine vorba de alimentatie, ci si activitatea fizica pe care e bine sa o facem in fiecare zi din saptamana. Specialistul ne explica mai multe despre ceea ce inseamna un stil de viata sanatos, respectiv o alimentatie echilibrata.

Ce alimente nu trebuie sa lipseasca dintr-o alimentatie echilibrata?

Cori Gramescu: „Nu este foarte greu sa avem o alimentatie echilibrata, trebuie doar sa prioritizam acest lucru in viata noastra, sa ne impunem anumite limite si sa mancam echilibrat, in asa fel incat sa avem acel raport zilnic necesar de vitamine si de proteine. Consider ca alimentele care nu trebuie sa lipseasca dintr-o alimentatie echilibrata sunt: legumele, fructele, probioticele naturale (iaurt, chefir, kombutcha), cerealele integrale neprocesate. Totodata, pe langa mesele zilnice, e important sa avem grija si cu acele alte alimente pe care le consumam din cauza poftei de dulce sau atunci cand simtim nevoia sa bem cafea. Eu consum o prima cafea dimineata care ma energizeaza, iar pe parcursul zilei, daca simt nevoia de o alta cafea, beau o bautura pe baza de cereale care are acelasi miros, un gust similar, nu mai zic de aspect si de numarul redus de calorii.“

Ce grupe alimentare trebuie sa cuprindem in dieta zilnica?

Cori Gramescu: „Nu putem sa vorbim neaparat despre o dieta zilnica, ci de un aport necesar de alimente, in functie de felul in care este organismul nostru. E foarte important sa mancam diversificat si sezonier, adica sa ne adaptam alegerile alimentare la ceea ce creste in mod natural in acea perioada a anului, pentru a avea acces la tot profilul de substante nutritive, vitamine si minerale de care avem nevoie. Noi trebuie sa stim ce anume e bine sa mancam, iar apoi fiecare isi formeaza propriul stil alimentar. Asadar, din alimentatia noastra nu ar trebui sa lipseasca legumele si fructele de sezon, pestele de captura, de talie mica, carnea provenita de la animale crescute la sol, cerealele integrale neprocesate, nucile si semintele crude.“

Imi poti da un exemplu de meniu zilnic pentru un stil de viata sanatos?

Cori Gramescu: „La micul dejun putem sa consumam un ardei, doua rondele expandate de orez integral, un ou fiert, o lingura de hummus si 5 rosii cherry. La masa de pranz o friptura de piept de curcan cu legume la abur cu ierburi aromate si cartofi natur, iar la cina peste de captura de apa sarata, sote de morcov, sparanghel.“

Descopera mai multe despre mancarea pentru o piele sanatoasa. Frumusetea vine din interior!

Foto: Facebook/ Guliver

Comentarii