Cat timp ar trebui sa petreci pe retelele de socializare zilnic ca sa n-ai probleme de sanatate

54
retelele de socializare

Nu mai reprezinta pentru nimeni o noutate faptul ca retelele de socializare detin controlul tot mai mult asupra noastra. Mai multe studii au scos la iveala de-a lungul timpului faptul ca site-urile de acest tip iti pot afecta sanatatea mintala. Dar cercetarile sugereaza si ca exista o limita referitoare la numarul de minute pe care o persoana il poate petrece pe retelele de socializare.

Cu siguranta ti s-a intamplat si tie sa dai scroll pe paginile de socializare pe care ti-ai facut cont si sa realizezi ca starea generala iti este afectata. Un loc de munca nou ori o promovare, nasterea unui copil, anuntarea unei relatii sentimentale ori imaginile dintr-un concediu de vis pot reprezenta un motiv pentru care unele persoane cad intr-o stare de depresie. Nu este usor sa vezi ca cei din jurul tau au parte de impliniri periodic, iar tie nu ti se intampla nimic notabil. Desi observi ca aceste vizite virtuale iti fac rau, iti este aproape imposibil sa te deloghezi si sa nu mai intri niciodata pe contul tau.

Vestea buna este ca cercetatorii au gasit solutia care va veni in special in sprijinul celor care sunt prea afectati de ceea ce se intampla pe retelele de socializare. Descopera in randurile urmatoare cat timp trebuie sa petreci pe zi pe contul tau astfel incat sanatatea mintala sa nu fie afectata!

Timpul petrecut pe retelele de socializare, indicele sanatatii mintale

Un studiu publicat in Journal of Social and Clinical Psychology arata ca este indicat sa petreci mai putin de 30 de minute pe zi pe retelele de socializare. Cercetatorii de la Universitatea din Pennsylvania (SUA) au verificat timpul petrecut pe retelele de socializare in cazul a 143 de studenti. Prima faza a avut loc primavara, iar a doua a fost cateva luni mai tarziu, spre finalul toamnei, conform huffpost.com.

Autorii studiului au monitorizat participantii timp de o saptamana si au verificat accesul la trei platforme: Facebook, Instagram si Snapchat. Au fost luati in calcul si cativa factori sociali: anxietatea, depresia, singuratatea, stima de sine, acceptarea de sine, teama de pierdere.

Urmatorul pas a fost sa se separe studentii pe grupuri. Studiul a durat trei saptamani si a decurs in felul urmator. Unuia dintre grupuri i s-a spus sa foloseasca retelele de socializare la fel ca pana atunci, in timp ce al doilea grup a fost limitat la 10 minute. Atunci cand voluntarii au redus timpul petrecut pe retelele de socializare, starea lor de spirit s-a imbogatit semnificativ. Senzatii ca anxietatea, depresia si singuratatea au scazut in intensitate.

Concluzia? Poti sa iti iei mici pauze in care sa iti clatesti ochii cu ceea ce se mai intampla pe retelele de socializare, insa nu ar trebui sa iti ghidezi viata dupa ceea ce vezi intr-un monitor. In plus, ar trebui sa te concentrezi mai mult asupra postarilor care iti plac si sa incerci sa le eviti pe cele care iti fac rau.

Citeste si cum iti afecteaza Facebook si Instagram relatia de cuplu.

Foto: Guliver

Comentarii