Fa aceste 3 lucruri acum ca sa previi deteriorarea memoriei la batranete

125
Previi deteriorarea memoriei

Previi deteriorarea memoriei la batranete, inca pe acum, daca adopti un stil de viata sanatos, de la dieta si pana la activitatea fizica pe care o faci in fiecare zi.

Se estimeaza ca pana in 2050, numai in SUA vor exista 14 milioane de oameni cu Alzheimer. In acest moment, tot in acelasi areal, 40 de milioane de adulti au fost diagnosticati cu anxietate si trec adesea prin clipe de functionare defectuoasa a memoriei. Trebuie sa stim ca pentru a avea un corp si o minte sanatoasa sta si in puterea noastra, nu doar a sansei.

Specialistii citati de Mind Body Green sustin ca pierderea memoriei la batranete sau senilizarea nu este un fenomen normal. Poti sa previi deteriorarea memoriei prin reducerea surselor de stres, dar si printr-o dieta care sa asigure nutrimentii necesari pentru sanatatea cerebrala.

Cum previi deteriorarea memoriei la batranete: mai multa atentie la alimentatie

Desi pare simplu si este scris peste tot, acest truc este unul de mare impact! Asigura-te ca cel putin 75% din ceea ce pui in farfurie este reprezentat de legume si fructe. Acestea sunt pline de nutrimenti ce sustin buna functionare a creierului si a corpului.

Previi deteriorarea memoriei la batranete consumand afine, mure, ridichi, rosii, legume cu frunze verzi, precum spanacul, rucola sau varza kale. Si nu doar cu legume, ci alegand si surse de grasimi sanatoase care au rolul de a tine la distanta tulburarile de gandire, de memorie sau de dispozitie. Alege pestele salbatic, avocado, uleiul de masline, untul de cocos, semintele si fructele oleaginoase.

De asemenea, optimizeaza consumul de proteine! Asta inseamna ca ele trebuie incluse in alimentatie, dar sa nu ocupe locul principal ca si pondere. La fel de important este sa eviti alimentele care au zahar adaugat, carbohidratii rafinati, mancarea procesata, grasimile de tip trans, aditivii alimentari si conservantii.

Miscarea, mai importanta decat crezi

Previi deteriorarea memoriei la batranete si pastrandu-ti corpul sanatos, caci pana la urma corpul este vehiculul care te duce oriunde vrea mintea! Fa orice forma de miscare gasesti a fi relaxanta! Alege sporturile in grup sau cu prietenii, caci conexiunea interumana este benefica, iar izolarea sociala duce la multe tulburari de sanatate, inclusiv de sanatate mintala.

Focuseaza-te pe odihna interioara!

Combatarea stresului este un aliat cand vine vorba de prevenirea problemelor de memorie. Se stie deja ca stresul are efecte negative atat asupra sanatatii fizice, cat si psihice.  Ultimele cercetari in domeniu au aratat ca stresul este un factor important in declansarea bolilor mintale degenerative, afectand procesele cognitive si agravand bolile cronice.

Incearca sa gasesti activitati care sa te ajute sa te relaxezi. Aloca mai mult timp pentru odihna, plimba-te, mediteaza, savureaza o cana de ceai aromat, citeste o carte buna.

Citeste si articolul despre alimente minune pentru longevitate.

Foto: Guliver

Comentarii