Alege cu grija alimentele pentru a avea o inima sanatoasa. Ce sa incluzi in dieta

218
inima sanatoasa

Stilul de viata si componenta genetica se numara printre factorii care cresc riscul de aparitie a problemelor cardiace. Specialistul ne spune ce alimente e bine sa includem in dieta pentru a avea inima sanatoasa. 

Desi obiceiurile culinare sunt deseori greu de schimbat, mai ales dupa ani de consumat alimente nepotrivite, imbunatatirea dietei poate reprezenta diferenta dintre o inima sanatoasa si una cu probleme. Dr. Florentina Ivancov, medic cardiolog la Spitalul de Boli Cardiovasculare Angiomedica din Capitala, ne spune ce alimente e bine sa consumam pentru a avea inima sanatoasa.

Medic cardiolog Ivancov Florentina

Fructele si legumele, aliati ai sanatatii cardiace

Pe langa faptul ca reprezinta o sursa bogata de vitamine si de minerale, fructele si legumele au avantajul unui cantitati mari de antioxidanti pe care le contin. „Stim ca imbatranirea si boala sunt determinate de procesul de oxidare care are loc in organism. Activitatea oxigenului, daca nu este controlata de antioxidanti, are efect distructiv asupra celulelor corpului si, prin urmare, asupra tesuturilor si organelor. Mai multe studii au aratat ca bolile sunt provocate in special de lipsa de protectie impotriva oxidarii“, explica medicul cardiolog. Numeroase studii au aratat ca un consum ridicat de fructe si legume mentine inima sanatoasa.

Cerealele integrale, indicate pentru o inima sanatoasa

Consumul de cereale integrale are un rol important in regularizarea tensiunii arteriale si in mentinerea sanatatatii cardiace. Iar asta deoarece sunt o sursa esentiala de fibre si alti nutrimenti benefici pentru organism. Alegerea constanta a acestor cereale in detrimentul celor procesate va influenta semnificativ sanatatea inimii.

Elimina din dieta grasimile nesanatoase

Scaderea cantitatii de grasimi din alimentatie este un pas important in reducerea nivelului de colesterol si, implicit, in diminuarea riscului unei afectiuni cardiace. „Un nivel ridicat de colesterol sporeste sansele acumularii de placa de aterom in artere, crescand astfel riscul unui infarct sau al unui accident vascular cerebral“, adauga medicul Florentina Ivancov. Poti reduce cantitatea de grasimi din alimentatie prin evitarea consumului de carnuri grase, a untului sau a margarinei. De asemenea, este indicat consumul de grasimi mononesaturate, precum cele ce se gasesc in uleiul de masline sau al grasimilor continute de anumite specii de pesti, avocado, seminte sau alune. Acestea sunt esentiale pentru o inima sanatoasa.

Alege sursele de proteine cu putina grasime

Cele mai sanatoase surse de proteine sunt carnurile slabe – precum pui sau peste, produsele lactate degresate si ouale. Somonul si heringul sunt tipuri de pesti bogate in acizi grasi Omega-3, acizi ce scad nivelul de grasimi din sange. O alta sursa de proteine scazuta in grasimi o reprezinta legumele precum mazarea sau fasolea, acestea fiind un bun substitut pentru carne. Varietatea si cantitatea acestora sunt, de asemenea, importante pentru o inima sanatoasa.

Citeste si articolul detoxifiere dee 3 zile – cum sa slabesti in timp record pana la Revelion.

Foto: arhiva personala/ Guliver

Comentarii