Cori Gramescu: trei alegeri alimentare sanatoase in timpul sarcinii

130
in timpul sarcinii

Alimentatia se numara printre capitolele la care viitoarele mame sunt atente pe parcursul celor noua luni de sarcina, dar si dupa. Cori Gramescu – coach de lifestyle si nutritie – vine in ajutor si ne explica ce alimente este bine sa includem in dieta in timpul sarcinii.

Ce alimente sunt indicate in timpul sarcinii, care sunt cele care aduc beneficii dezvoltarii bebelusului – sunt doar cateva dintre intrebarile pe care si le pun adesea femeile insarcinate. Raspunsul vine de aceasta data de la specialist.

Ce alimente nu trebuie sa lipseasca din alimentatie in timpul sarcinii?

Cori Gramescu: „Fructele, legumele, cerealele integrale, carnea, ouale, lactatele ecologice pasteurizate sunt doar cateva din alimentele care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia zilnica in timpul sarcinii. Iar asta deoarece contin aportul necesar de fibre, minerale, vitamine si proteine.“

Care sunt grupele alimentare pe care este bine sa le cuprinda dieta viitoarei mame?

Cori Gramescu: „Echilibrul este cuvantul cheie care ar trebui sa ne vina in minte atunci cand ne gandim la ce sa mancam in perioada sarcinii. Trebuie sa profitam de toate grupele alimentare, pornind de la fructe si legume pana la carne, cereale si lactate pasteurizate. Este foarte important de retinut faptul ca organismul, in timpul sarcinii, da un randament mult mai mare, astfel este folosita mai multa energie. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa mancam cat pentru doi, ci sa consumam carbohidrati in doze moderate (cereale neprocesate, orez negru, cartofi dulci, pastai), lactate organice, pasteurizate, pentru a ne lua aportul de calciu si de protenie. De asemenea, fierul este foarte important. Trebuie consumate alimente precum carnea rosie, sfecla, spanacul.“

Care sunt alegerile alimentare sanatoase la care putem apela in timpul sarcinii si care sa inlocuiasca vechile obiceiuri (uneori nu tocmai sanatoase)?

Cori Gramescu: „Stim foarte bine cat de greu este sa renuntam la cafea atunci cand bebele intra in ecuatie, asadar eu recomand solutia alternativa a cafelei, bautura pe baza de cereale. Este bogata in nutrimenti si ofera acelasi gust, miros si aspect. Pofta de dulce poate fi inlocuita, cum am mai precizat, cu fructe proaspete (banana, ananas cu moderatie, struguri) sau cu cele uscate (mango, papaya, caise).“

Descopera prima imagine cu fiica lui Cabral si a Andreei Ibacka.

Foto: Guliver/ Facebook

Comentarii