Dieta Paleo meniu pe zile: ce sa mananci ca sa cresti viteza cu care slabesti

257
dieta Paleo meniu pe zile

Cu siguranta ai auzit despre aceasta cura de slabire. Daca vrei sa stii mai multe despre dieta Paleo meniu pe zile, sa stii, inca de la inceput, ca aceasta cura este mai mult decat un program de slabit.

Este vorba despre un stil de viata care te va ajuta sa fii in forma, datorita conexiunii cu natura. Mai precis, dieta Paleo meniu pe zile se bazeaza pe consumul alimentelor pe care le aveau la dispozitie oamenii in Paleolitic.

Daca vrei sa tii aceasta dieta, sa stii ca va trebui sa consumi alimente diverse, precum peste si fructe de mare, oua, legume, fructe, nuci, seminte, grasimi de calitate (le gasesti in masline, nuci de cocos, avocado) si ierburi.

Tinand cont de conditiile avute de om in acea perioada, va trebui sa uiti, pe timpul dietei, de cereale, leguminoase, cartofi, sare, dulciuri, uleiuri si alte produse procesate.

Iata care sunt principiile acestei diete care se vrea a fi mai mult un program alimentar pentru sanatate. Daca te hotarasti sa o urmezi, vei constata nu doar o imbunatatire a tonusului general, ci si o scadere in greutate importanta.

Mizeaza pe aport de vitamine

Dieta Paleo se bazeaza pe alimente proaspete. Umple frigiderul si camara cu legume de sezon, luate din piata, din surse pe cat posibil stiute, si mananca fructe de sezon. De asemenea, fructele de padure aduc multa vitamina C corpului si il fortifica, datorita continutului mare de antioxidanti. Prepara-ti supe cu multe legume si, la desert, savureaza salate de fructe.

Renunta la alimente procesate

Scoate din alimentatie, treptat, daca nu poti dintr-o data, alimentele cumparate din magazine, in special pe cele procesate. Acest lucru este valabil si pentru uleiuri, cum sunt uleiul de floarea-soarelui, uleiul de soia, uleiul de rapita. Le poti inlocui cu grasimi sanatoase, cum sunt uleiul de masline extravirgin, uleiul de cocos, fructul de avocado, nucile, semintele, somonul.

Consuma carne din surse sigure

Conform principiilor dietei Paleo, carnea trebuie sa fie aliment de baza, cu conditia ca aceasta sa provina de la animalele care se hranesc cu iarba, nu cu cereale. Asta inseamna sa consumi, preponderent, carne slaba de vita. Bineinteles, si carnea de pasare este permisa, mai ales cea de curcan. Ar fi excelent daca ai stii ca provine din ferme sau gospodarii unde nu s-au utilizat antibiotice si hormoni de crestere.

Evita carbohidratii

Daca vrei sa slabesti mai multe kilograme, atunci scoate de tot din alimentatie carbohidratii. Inlocuieste-i cu fructe, lactate si nuci, dar indicat este sa mananci cand iti este foame, nu-ti impune un program alimentar, care te obliga, intr-un fel, sa te alimentezi.

Nutritionistii nu recomanda urmarea acestei diete pentru mai mult de doua saptamani. Daca mai ai de slabit, incearc-o din nou dupa o pauza de alte doua saptamani.

Dieta Paleo meniu pe zile – ce mananci toata saptamana

Acesta este doar un exemplu de meniu, furnizat de healthline.com. Iti poti personaliza mesele, in functie de alimentele preferate si de regulile dietei.

Luni

micul dejun: doua oua si legume trase la tigaie in putin ulei de nuca de cocos. Un fruct mic.

pranz: salata verde cu pui, o lingurita de ulei de masline si o ceasca pe jumatate cu miez de nuca.

cina: carne la gratar cu legume.

Marti

micul dejun: doua oua fierte. Un fruct mic.

pranz: carne la gratar si salata.

cina: somon tras la tigaie in putin unt si legume.

Miercuri

micul dejun: carne slaba cu legume la alegere.

pranz: salata mare din salata verde, carne de pui si legume proaspete.

cina: carne de vita cu legume. O ceasca de fructe de padure.

Joi

micul dejun: doua oua fierte si un fruct.

pranz: gratar de vita si o mana de miez de nuca.

cina: carne gatita dietetic cu legume la alegere.

Vineri

micul dejun: un ou cu legume trase la tigaie in putin ulei de cocos.

pranz: salata de pui cu ulei de masline. O cescuta cu seminte.

cina: o portie mica de friptura cu legume si cartofi dulci.

Sambata

mic dejun: fructe uscate si un ou.

pranz: friptura cu legume, meniu similar cu cel de la cina precedenta.

cina: somon fript cu legume si avocado.

Duminica

mic dejun: gratar cu legume.

pranz: salata mare din salata verde, carne de pui si legume proaspete.

cina: aripioare de pui la gratar cu legume.

Daca ti-a placut articolul despre dieta Paleo meniu pe zile, afla detalii si despre dieta de 17 zile, poate ti se potriveste mai bine meniul.

Foto: Guliver

 

Comentarii