Dieta low carb – cum sa scapi usor de kilogramele nedorite

1589
Dieta low carb

Mesele bogate in carbohidrati ti-au afectat silueta si sanatatea in ultima perioada? Expertii recomanda dieta low carb, un concept de alimentatie care a devenit tot mai popular in ultima perioada. La baza acesteia sta principiul eliminarii factorilor care stimuleaza acumularea de kilograme in plus.

Pe scurt, dieta low carb presupune un meniu sarac in carbohidrati si bogat in proteine, grasimi sanatoase si legume. Potrivit healthline.com, mai multe cercetari realizate de-a lungul timpului au demonstrat ca un astfel de regim nu te ajuta doar sa slabesti sanatos, ci sa iti imbunatatesti intreaga stare a organismului.

Iti prezentam in continuare doua liste: una cuprinde alimentele pe care sa le eviti si cealalta alimentele pe care este indicat sa le consumi. Si bonus: un meniu pe 7 zile care sa fie aliatul tau in lupta dusa impotriva kilogramelor nedorite.

Ce alimente sa eviti daca urmezi dieta low carb

Daca te-ai hotarat sa urmezi dieta low carb, evita urmatoarele grupe de alimente pentru a te bucura de cele mai bune rezultate la final.

Zahar: evita produsele care au in compozitie un continut ridicat de zahar. Nu ar trebui sa ai incredere nici in sucurile din comert care promit ca sunt naturale. Cel mai bine este sa le prepari in casa.

Cereale rafinate: grau, orez, orz, secara

Grasimi trans: uleiuri hidrogenate sau partial hidrogenate

Alimentele puternic procesate: de regula, cam toate produsele fast-food se incadreaza in aceasta categorie

Legume cu mult amidon: porumb, cartof, cartof dulce, sfecla rosie

Alimentele pe care le poti consuma in dieta low carb

Din meniul dietei low carb nu ar trebui sa lipseasca urmatoarele tipuri de alimente.

Carne: pui, porc, miel, peste (somon, pastrav, etc)

Oua

Legume: spanac, broccoli, conopida, morcovi

Fructe: mere, portocale, pere, fructe de padure

Nuci si seminte: migdale, nuci, seminte de floarea-soarelui

Produse lactate bogate in grasimi: branza, unt, smantana, iaurt

Uleiuri: ulei de masline, ulei de cocos

Dieta low carb: exemplu de meniu

Poate ca dieta low carb pare restrictiva la prima vedere, insa nu trebuie sa te descurajeze acest aspect, fiindca meniul este consistent in fiecare zi si are preparate chiar delicioase.

Luni

Mic dejun: omleta cu legume pregatita in unt ori ulei de cocos

Pranz: un pahar mare de iaurt cu fructe de padure si cu o mana de migdale

Cina: cheeseburger fara chifla servit cu legume si sos de salsa

Marti

Mic dejun: bacon si oua

Pranz: cheeseburger fara chifla servit cu legume si sos de salsa

Cina: somon pregatit in unt si servit cu legume

Miercuri

Mic dejun: oua si legume sotate in unt ori ulei de cocos

Pranz: salata de creveti cu ulei de masline

Cina: pui gatit pe grill alaturi de legume

Joi

Mic dejun: omleta cu legume pregatita in unt ori ulei de cocos

Pranz: smoothie cu lapte de cocos, fructe de padure, migdale si pudra proteica

Cina: friptura cu legume

Vineri

Mic dejun: bacon si oua

Pranz: salata de pui cu ulei de masline

Cina: cotlet de porc cu legume

Sambata

Mic dejun: omleta cu legume

Pranz: un pahar mare de iaurt cu fructe de padure si cu o mana de migdale

Cina: chiftele de legume

Duminica

Mic dejun: bacon si oua

Pranz: smoothie cu lapte de cocos, putina smantana, fructe de padure si pudra proteica

Cina: aripioare de pui facute pe grill cu o salata de spanac

In caz ca simti senzatie de foame intre mesele principale, trece in meniu si urmatoarele gustari: un fruct, un iaurt, unul ori doua oua fierte, morcovi baby, o mana de nuci, putina branza. Stai cat de departe poti de tentatiile culinare care iti pot ruina rezultatul.

Dieta low carb nu ar trebui sa fie un simplu regim, ci sa devina, macar intr-o mica masura, un stil de viata pentru tine. Are multe lectii alimentare pe care ar trebui sa le bifezi zi de zi.

Exista si diete fara infometare si chiar dau rezultate in timp rapid!

Foto: Guliver

Comentarii