Cum sa alergi corect. 6 greseli pe care sigur nu stiai ca le faci

295
Cum sa alergi corect

Crezi ca nu mai ai nevoie de nimic in afara de o pereche de adidasi de calitate pentru alergat? Specialistii in fitness te vor contrazice. Exista cateva reguli care te invata cum sa alergi corect astfel incat sa obtii corpul mult dorit.

Alergatul este unul dintre cele mai simple si mai eficiente tipuri de sport pentru slabit. Desi pare ca nimeni nu are nevoie de lectii ca sa il practice, vei fi surprinsa sa descoperi cate indrumari speciale are. Am descoperit pe thelist.com cateva greseli pe care le comit des cei care opteaza pentru alergat.

  1. Nu ai cum sa alergi corect daca iti privesti picioarele

Tinzi sa iti privesti mult picioarele atunci cand alergi? Daca ai raspuns afirmativ, afla ca tocmai ai comis o greseala. Priveste in fata atunci cand alergi, altfel iti vei supune gatul unei stres inutil. Nu ar trebui sa te mire daca la finalul zilei vei simti ca te doare gatul ori spatele.

  1. Te tii de manerele laterale cand alergi pe banda

Cum sa alergi corect pe banda? Regula este cat se poate de simpla! Evita sa te sprijini de manerele laterale ale aparatului de fitness. Astfel vei pune mai multa greutate pe brate decat pe picioare, iar antrenamentul nu iti va aduce rezultatele la care visezi. Tine-ti bratele relaxate si usor indoite pe langa corp.

  1. Nu porti incaltamintea potrivita

Nu ai cum sa alergi corect daca nu porti incaltamintea potrivita in timpul antrenamentului. Daca te dor picioarele atat in timpul alergarii, cat si dupa, atunci este evident ca trebuie sa iti schimbi adidasii. Opteaza pentru un model potrivit pentru alergare. De exemplu, te vei simti mai confortabil in niste adidasi care au talpa mai groasa, care sunt mai lejeri si care ofera o buna amortizare atunci cand atingi solul. Specialistii recomanda sa iti cumperi adidasi cu un numar mai mare decat porti pentru ca picioarele tale sa fie protejate in timpul alergarii.

  1. Nu respiri corect cand alergi

Daca nu stii cum sa respiri in timpul antrenamentului, nu ai cum sa alergi corect. Incearca sa te relaxezi si sa mentii un ritm constant. Un studiu publicat in Plos One arata ca este indicat sa inspiri dupa doi pasi, apoi sa expiri tot dupa doi pasi. Astfel vei reusi sa alergi mai mult fara sa te mai simti obosita.

  1. Cum sa alergi corect: incepe sa faci stretching

Inaintea fiecarui antrenament, ai nevoie de o scurta sesiune de stretching. Cateva minute de incalzire iti vor ridica pulsul treptat si iti vor pregati muschii corespunzator, evitand astfel riscul anumitor accidentari.

  1. Nu iti incovoia umerii

Daca te intrebi cum sa alergi corect, afla ca si pozitia umerilor si a spatelui conteaza. Nu iti incovoia umerii si incearca sa iti tii spatele drept pe parcursul intregii sesiuni de alergat. Concentreaza-te pe muschii picioarelor, ai abdomenului si ai fesierilor, pentru a obtine cele mai bune rezultate in timpul antrenamentului.

Iata si ce exercitii pentru abdomen poti sa faci chiar la tine acasa!

Foto: Guliver

Comentarii