Ce sa mananci inainte de o alergare lunga. Combinatiile care te fac invincibila

71
Ce sa mananci inainte de o alergare lunga

Te-ai pregatit fizic pentru un maraton intens, insa ai realizat ca lipseste ceva din program – alimentatia corespunzatoare. Ce sa mananci inainte de o alergare lunga, astfel incat sa ai mai multa energie si sa te simti mai puternica, iti spunem in cele ce urmeaza.

Oricat de emotionata ai fi inainte de o alergare mai lunga pe cont propriu ori de un concurs, trebuie sa mananci bine, altfel nu vei putea face fata provocarilor. Poate ca te vei simti mai usoara daca alergi cu stomacul gol, insa nivelul tau de energie va scadea simtitor in timpul cursei si iti vei da seama ca nu a fost deloc o idee buna. In aceasta situatie poate parea tentant sa consumi alimente cu efect energizant, dar specialistii ne avertizeaza in privinta acestora si ne spun ca, mai degraba, ne „fura” energia in cele din urma. Asadar, ce sa mananci inainte de o alergare lunga nu este atat de simplu pe cat pare. Dar am gasit pe runnersworld.com cateva sfaturi alimentare care iti vor fi de un real folos.

Ce sa mananci inainte de o alergare lunga: micul dejun este baza

Avand in vedere ca multe dintre sesiunile de alergat sunt organizate in prima parte a zilei, este usor de inteles ca toata baza sta in ceea ce consumi la micul dejun. Uita de cafea si de batoanele cu ciocolata pentru ca nu vor fi chiar cele mai bune prietene ale tale. Specialistii iti recomanda sa iti indrepti atentia spre banane, orez, unt de arahide ori humus.

Alte combinatii hranitoare care te vor incarca cu energie inaintea unei curse lungi sunt: cerealele cu iaurt (atentie! Nu cele cu continut ridicat de zahar), quinoa si piure de cartof dulce. Nu trebuie sa iti incarci stomacul, ci doar sa mananci cat sa simti o usoara senzatie de satietate, altfel organismul tau isi va concentra energia pe digestie.

Ce sa mananci inainte de o alergare lunga: retete care se prepara rapid

Inca nu stii ce sa mananci inainte de o alergare lunga? Venim in sprijinul tau cu cateva propuneri delicioase. Chiar daca nu obisnuiesti sa mananci nimic dimineata, ai nevoie de alimente care sa iti intareasca corpul. Iata mai jos cateva idei de preparate care te vor ajuta sa obtii un timp bun la finalul cursei.

  • Fulgi de ovaz cu afine si nuci. Nu trebuie decat sa fierbi fulgii de ovaz in putina apa ori lapte, dupa care sa adaugi afinele si nucile. Optional, in functie de gusturile tale, poti adauga si alte ingrediente: migdale, miere, scortisoara.
  • Paine prajita cu avocado. Pregateste o pasta din avocado, sare, piper si seminte ori ierburi aromate, dupa care intinde-o pe doua-trei felii de paine prajita.
  • Curmale. Cauti o alternativa sanatoasa la batoanele energizante? Curmalele sunt alegerea potrivita, pentru ca sunt surse bogate de potasiu, fibre si fier, substante ce iti asigura doza de energie necesara.
  • Omleta cu ciuperci. Ce sa mananci inainte de o alergare lunga? Incearca un preparat pe baza de oua, fiindca este incarcat cu proteine si te va face sa te simti invincibila. Iata si cum sa alergi corect! Sigur nu stiai ca faci aceste greseli.

Foto: Guliver

Comentarii