Ce mancam seara ca sa slabim in ritm sanatos? 4 variante de meniu

935
Ce mancam seara

Fie ca incerci sa iti mentii silueta sau vrei sa slabesti, fa alegeri sanatoase pentru cina. Ce mancam seara reprezinta o conditie importanta pentru accelerarea metabolismului si arderea rapida a caloriilor.

Editorii de la eatingwell.com cred ca, pentru a pierde in greutate, nu trebuie sa te multumesti la cina doar cu o salata fara gust. O mancare fada nu te va satura, nu-ti va furniza energie si risti sa te infometezi. Meniul zilnic trebuie gandit bine, astfel incat sa stii cate calorii consumi si sa eviti senzatia de foame de la finalul zilei.

Cand planifici meniul zilnic, ia in calcul cele trei mese principale, pentru care trebuie sa aloci intre 300 si 700 de calorii pentru fiecare. Cele doua gustari ale zilei nu trebuie sa depaseasca fiecare 100-200 de calorii. Deci ce mancam seara si cat de mult depinde hrana consumata in restul zilei?

Este foarte important sa eviti sa consumi la o masa 1.000 de calorii, ca mai apoi sa limitezi celelalte patru-cinci mese la aproximativ 200 de calorii. In felul acesta nu echilibrezi balanta caloric. Poti face acest lucru in cazuri exceptionale, dar este de preferat sa eviti acest fel de comportament alimentar.

Ce mancam seara – alimente pe care sa le preferi

De cele mai multe ori, cina reprezinta singura masa pe care o mancam in familie sau in compania persoanelor dragi. Daca in timpul zilei ai ratat micul dejun si pranzul sau ai mancat putin, este aproape o certitudine ca la cina o sa faci exces.

Pe termen lung, asta inseamna kilograme in plus, digestie ingreunata si oboseala. Explicatia: organismul lupta din greu sa digere o cantitate mare de alimente.

Sunt de preferat combinatiile de produse care nu-ti saboteaza greutatea si nici calitatea somnului. De exemplu, la capitolul vegetale poti opta pentru salata verde sau iceberg, rucola, andive, rosii, ardei, castraveti, pe care le poti gati sub forma de salate.

Foloseste grasimi sanatoase ca sa le dai gust, cum este uleiul de masline. Daca e posibil, alege-l pe cel presat la rece, pentru ca are mai multe proprietati benefice pentru sanatate.

In ceea ce priveste proteinele, opteaza pentru mancaruri din peste, fructe de mare, carne de curcan sau de pui si urda.

4 exemple de meniu pentru cina

Poti face o multime de feluri de mancare pentru masa de seara, delicioase, hranitoare si care nu ingreuneaza digestia. Prin urmare, poti manca la cina paine integrala cu un bol de 400 ml de ciorba de legume sau supa-crema de legume.

Al doilea exemplu de meniu ar putea sa fie compus din paine integrala, salata cu ton si, la final, fructe proaspete, nu foarte dulci. E bine sa mananci fructele dupa cel putin o jumatate de ora de la terminarea cinei.

Daca ti-e pofta de paste, gateste paste integrale cu rosii si busuioc pentru masa de seara si, dupa putin timp, poti savura si fructe la alegere.

O alta propunere sanatoasa pentru masa de seara consta intr-o portie de peste slab, gatit dietetic. Langa peste, poti pune patru-cinci linguri de spanac sotat si alte doua linguri de orez brun, cu cateva alune macinate. Este un exemplu de preparat hranitor si foarte sanatos.

Citeste si interviul cu Catalin Maruta chiar de ziua lui: ce se ascunde, de fapt, in spatele celebritatii!

Foto: Guliver

Comentarii