Semintele de chia, un superaliment pentru si mai multa pofta de viata!

4 August 2017 // Categoria:

Iti sustii organismul cu o serie de suplimente care sa-ti dea boost-ul de energie de care ai nevoie pentru a face fata zilnic provocarilor, dar nimic nu se compara cu puterea unor superalimente. De pilda, semintele de chia iti dau putere, te imunizeaza si-ti protejeaza inima. Dar, hai sa vedem exact care sunt toate celelalte beneficii dovedite pentru o sanatate de fier.

Te ajuta sa slabesti!

Minunatele seminte de chia sunt ideale pentru dietele de slabire. Motivul? Acestea au o absorbtie lenta in procesul de digestie. Gratie fibrelor, apetitul pentru dulciuri si alimente grase scade. Totodata, asimilarea toxinelor in organism este anihilata. Poti pregati semintele de chia la rece (asa isi pastreaza calitatile nutritionale), inmuiate in apa, sub forma de budinca (in doar 10 minute acestea devin gelatioase, inchegandu-se puternic). Sau, le poti fierbe si apoi le poti da la blender sau amesteca in salate de sezon. Au o savoare excelenta!

Stimuleaza forta de regenerare a organismului

Pe langa consumul de legume si fructe proaspete, include in alimentatia ta semintele de chia. Acestea contin zinc, cupru si mangan, trei minerale cu actiune antibacteriana. Astfel, racelile si infectiile respiratorii devin mai rare in prezenta acestor minerale, iar tu te bucuri de o stare de bine timp indelungat.

Ajuta la dezvoltarea masei musculare

Corelat cu un program de exercitii fizice, consumul regulat de seminte de chia ajuta la dezvoltarea masei musculare. Potasiul din acestea ajuta la constructia fibrelor muscular si previne excesul retentiei de fluide. In plus, potasiul ajuta la eliberarea energiei din proteine, carbohidrati si grasimi. Asadar, semintele de chia sunt ideale in alimentatia sportivilor. De asemenea, potasiul sprijina refacerea celulelor nervoase, cresc memoria si puterea de concentrare.

Inima devine mai puternica

Continutul mare de acizi grasi omega-3 transforma semintele de chia intr-un adevarat leac cardioprotector. Studii recente releva faptul ca persoanele care consuma pentru mai mult timp seminte de chia sunt mai ferite de aritmii, fluctuatii ale tensiunii arteriale, aterom (formatiune de substanțe grase și de colesterol pe pereții vaselor sangvine) si alte boli grave ale aparatului circulator.

Semintele de chia au efect antiinflamator

Gratie tot acizilor grasi, durerile articulare si musculare scad. Varstnicii cat si adultii care au probleme de coloana sau sufera de reumatism pot consuma de doua-trei ori pe zi seminte de chia inmuiate in apa. In combinatie cu ulei de in presat la rece, ele actioneaza synergic si scad considerabil inflamatiile si disconfortul creat de acestea.

Asa-ti vindeci ranile mai usor

Pentru uz extern, semintele de chia pot fi macinate si aplicare sub forma de cataplasme peste ranile uscate. Ele au actiune antimicrobiana si previn suprainfectiile. In plus, intensifica reconstructia celulara si asigura o mai buna cicatrizare a pielii. Cataplasmele se aplica o data la doua zile, pana la vindecarea completa a ranilor.

Stiai ca semintele de chia…

… contin de 3 ori mai multi antioxidanti decat fructele de padure?
… contin de 3 ori mai multa fibra decat ovazul?
… au de 2 ori mai mult potasiu decat o banana?
… contin de 2 ori mai multe proteine decat orice alte cereale sau seminte?

Lasa adresa de email aici si afla primul ce noutati mai pregateste Andra!
ULTIMELE ARTICOLE

Pe Facebook

Reclama
ANDRA pe Instagram
LOAD MORE