Diana Stirbu, instructor international de fitness, e Fit Mom In Action! Afla de la ea care sunt beneficiile sportului in timpul sarcinii!

19 July 2017 // Categoria: /

E instructor specializat in antrenamentele pentru femeile insarcinate, antrenor international Kangoo Jumps, de aerobic, pilates si are o multime de specializari pe care le-am facut de-a lungul anilor in aceasta zona. Pe scurt, faceti cunostinta cu Diana Stirbu, O Fit Mom in Action veritabila.

Diana, arati senzational! Se vede clar ca pasiunea ta pentru sport e o intreaga misiune!

Traiesc o perioada minunata din viata mea. Sunt insarcinata in luna a 6-a cu primul meu copil. Dar asta nu ma opreste sa raman pe pozitie si sa-mi mentin antrenamentele. Mi-a placut sportul de mica. Dar nu vreau sa ma opresc aici. Imi doresc si al doilea copil, la fel de mult cum imi doresc sa sustin in continuare femeile insarcinate din Romania, sa le incuraj sa fie active si sa le demonstrez ca sportul facut in sarcina nu este daunator.

Esti insarcinata si de neoprit din sport si alimentatie sanatoasa. Cum reusesti sa fii atat de puternica?
Clipboard01

Sportul si alimentatia sanatoasa ma ajuta sa am o viata sanatoasa si fericita. Reusesc sa fiu constanta pentru ca imi place foarte mult ceea ce fac. Feedback-ule pozitive venite din partea clientelor ma incarca si ma motiveaza sa fac lucruri extraordinare in continuare.

Hai sa ne lamurim! Cat de bine este sa faci sport in timpul sarcinii?

Stiu ca sunt tot felul de pareri in ceea ce priveste miscarea facuta in timpul sarcinii. Unele sunt fondate, altele nu. Cel mai bine este sa intrebam medicul. Doar specialistul ne poate lamuri, pentru ca, hai sa recunoastem fiecare femeie este unica in felul ei, are un organism diferit. In ceea ce ma priveste, medicul ma sustine sa raman activa. In primul trimestru m-am simtit foarte rau si am observat ca atunci cand eram la sala greata, oboseala, starea de rau imi dispareau. Si iata cum am ajuns, in cel de-al doilea trimestru, sa ma antrenez zi de zi, fara probleme.

Cum te-a schimat sarcina? Ce beneficii ti-a adus?

E o perioada foarte frumoasa. Mi-am redescoperit puterea de a face lucruri noi. Si uite-asa, dupa ce am ramas insarcinata am lansat proiectul Fit Mom In Action si faptul ca a prins atat de bine, m-a facut sa am si mai multa incredere in mine.
IMG_8529Burtica pe care o am acum mi se pare adorabila! Pielea mea e mai stralucitoare ca oricand, parul la fel, nu am cearcane, nu am retinut apa, nu m-am ingrasat mult si sunt la fel de tonifiata.

Si ma gandesc ca asa ar trebui sa se simta toate femeile insarcinate, pentru ca realizez ca sunt multe care sufera cand corpul lor se transforma pe perioada sarcinii. Nu va imaginati ca eu sunt perfecta. Chiar daca fac sport si sunt atenta la mancare mi-au aparut vergeturi. Inca un aspect neplacut este celulita care da batai se cap grave in sarcina. Medicul ma ajuta foarte mult si imi explica toate aspectele. Doar el m-a facut sa inteleg ca anumite lucruri nu se pot combate in sarcina.
diana s

Din a cata luna ar trebui oprita miscarea? Dar dupa sarcina? De cand poate incepe mamica sa faca sport?

In mod normal, daca antrenamentul este unul personalizat poti face miscare pana in ultima saptamana. Apoi, poti reincepe de cand iti spune medicul.

Iata beneficiile sportului in timpul sarcinii:

– nu te vei mai ingrasa foarte mult;
– exercitiile te vor ajuta daca vei opta pentru o nastere naturala;
– riscul de diabet gestational scade cu pana la 27%;.
– endorfinele eliberate in timpul antrenamentelor iti vor da tot timpul o stare de bine;
– nu vei avea dureri de spate;
– sportul influienteaza si sistemul digestive si asa reduci constipatia;
– vei avea mai multa energie si vei deveni mult mai flexibila;
– nu vei mai avea probleme cu umflarea picioarelor;
– iti vei creste imunitatea si vei raci mai usor;
– perioada de dupa nastere nu va mai fi atat de dificila si o sa-ti revi mult mai rapid;
– vei dormi mai bine.

Cum decurge un program de antrenament pentru femei insarcinate?

Programul Fit Mom In Action presupune exercitii personalizate pentru femeile insarcinate si cele care au nascut deja. Antrenamentele nu impun un anumit orar. Dupa inscriere, femeile urmeaza cateva sedinte in care ne cunoastem si le evaluez rezistenta. In functie de nivelul la care se afla, se “deseneaza” programul.
Diana Stirbu 2Nevoile nutritionale sunt altele acum in sarcina. Mai cu seama ca faci si sport. Cum arata meniul zilnic pentru o femeie cu o energie de fier asa ca tine?

Am un medic nutritionist care ma ajuta atat pe mine cat si pe toate clientele mele cu diete. Iata cum arata meniul dintr-o zi, specific mie, insarcinata acum in 6 luni, cu un antrenament pe zi:

Dimineata

Lapte de migdale neindulcit: 300g

Fulgi de ovaz (mixate sau terci): 40g

Oua: 55g

Rosii cherry: 60g

Ardei capia: 30g

Gustare 1

Pepene galben: 200g

Prosciuto bio: 50g

Pranz

Muschi de vita gatit: 300g

Ghiveci de legume: 200g

Gustare 2

Pepene rosu: 300g

Cina

Macaroane cu nuca (fara zahar): 300g

In cinstea rubricii tale de pe blog “Miercurea gatim” ne poti da o reteta de vara pentru o alimentatie sanatoasa?

O sa va povestesc ce am gatit azi. Este reteta mea de tocanita de mazare. De cand sunt insarcinata imi place foarte mult mazarea. Si e recomandata. Pentru ca medicul meu nutritionist mi-a sugerat sa mananc de cateva ori pe saptamana cartof dulce (contine potasiu si va ajuta sa nu retineti apa), eu fac o combinatie de mazare cu acesti cartofi dulci. Reteta e foarte simpla. Nu pun ceapa si nu folosesc ulei la tocanite.
shutterstock_632696153

Asadar, am pus la fiert mazare proaspata (500 g), 2 cartofi dulci si un dovlecel taiate cubulete si un morcov cu apa care sa depaseasca toata cantitatea de legume. Le-am fiert 20 de min. Apoi, am adaugat suc de rosii facut in casa. Am lasat la fiert 20 de minute si la final am condimentat mancare cu sare si piper dupa gust.

Pentru micul dejun va indic preferatele mele, gofre proteice cu unt de arahide. Arata excelent, sunt consistente si te ajuta sa ai energie la antrenamente.
shutterstock_371655730

Pentru gofre aveti nevoie de:

– 2 oua intregi si inca 2 albusuri
– 2 linguri seminte de chia
– extract de vanilie bio
– 140 de grame faina de migdale
– 2 banane
– 3 linguri ulei de cocos

Amesteci toate ingredientele la blender. Apoi, coci gofrele (am un aparat special). Cand sunt gata, le dai cu unt de arahide (fara zahar).

Ce te inspira in viata? Ai muze pe care le urmaresti? Pe cine simpatizezi foarte mult din industria sportiva si de ce?

Le urmaresc cu mare entuziasm pe fotomodelul si antrenoarea de sport Emily Skye (e si ea insarcinata acum in 16 saptamani) si social media fitness guru Cassey Ho. Lista e lunga, dar pe aceastea le simpatizez cel mai mult.

Cum te destinzi atunci cand esti in afara programului de antrenamente?

Imi place foarte mult sa citesc, sa calatoresc, sa imi petrec weekend-urile in familie. Ma relaxez cand ascult muzica buna, cand merg la teatru, cand stau cu familia mea. In general, cred ca partea asta a mea linistita nu o cunosc oamenii din jurul meu. In rest, sunt foarte transparenta.

Credit foto: Mircea Netea

Lasa adresa de email aici si afla primul ce noutati mai pregateste Andra!
ULTIMELE ARTICOLE

Pe Facebook

Reclama
ANDRA pe Instagram
LOAD MORE