Alimente minune pentru longevitate

17 May 2017 // Categoria:

Au dreptate parintii care le dau copiilor sa manance macar un mar pe zi.  De ce? Marul este unul dintre alimentele bogate in vitamine, minerale si compusi organici, care stimuleaza sistemul imunitar. Dintre acestia, trei sunt cei mai importanti aliati.

Zincul > Numeroase studii releva faptul ca zincul actioneaza eficient impotriva infectiilor. Mineralul este folosit de sistemul imunitar pentru a neutraliza microbii din organism. Carnea de pui sau de curcan, fructele de mare, tonul, ficatul de vitel si fulgii de ovaz sunt alimente bogate in zinc, care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta zilnica.

Probioticele >  Cunoscute pentru rolul pe care il joaca in digestie, probioticele pot face minuni pentru sistemul imunitar. De pilda, kefirul, iaurtul si laptele batut sunt lactate  recunoscute pentru calitatile lor de crestere a rezistentei in fata virusurilor. ­O cana cu kefir, iaurt sau cu lapte batut pe zi, la pranz sau la micul dejun, incetineste procesul de imbatranire si reface flora intestinala.

Vitamina C >  Deoarece organismul nu e capabil sa-si furnizeze singur vitamina C, ai nevoie de un regim variat, bogat in fructe si legume, si de suplimente alimentare care ­sa-ti creasca rezistenta. Pe langa faptul ca mentine tesuturile tinere, acidul ascorbic sustine imunitatea, protejandu-te de infectii. In plus, el scade numarul radicalilor liberi in corp, care se fac vinovati de aparitia tumorilor canceroase. Pentru toate acestea poti consuma, la alegere, cate doua portii zilnice de varza rosie, broccoli, ardei rosu, zmeura, citrice si kiwi.

Stai departe de bolile de inima

Statistici recente legate de frecventa bolilor de inima la noi in tara arata ca suntem pe locul 3 in lume in ceea ce priveste mortalitatea cauzata de afectiunile cardiovasculare. Daca vrei sa fii  longeviva si sa ai o inima mai sanatoasa, iata de ce ai nevoie.

Omega 3 > Contribuie la fluidizarea sangelui, previne atacul de cord si tulburarile de ritm. De unde-ti iei necesarul zilnic de Omega 3? Din peste gras, precum tonul, somonul, heringul si sardinele. Mananca trei portii pe saptamana, preferabil la gratar sau la cuptor, cu  garnitura de legume. Motivul? Se asimileaza mai usor in organism.

Curcumina >  Este cel mai puternic antioxidant natural, asigura protectie cardiovasculara si scade colesterolul „rau“. Cum actioneaza? Impiedica depunerea grasimilor pe peretii vaselor de sange si mentine arterele elastice. Cate doua-trei lingurite de curcuma pe zi, presarate pe carnea de peste sau de pui, sunt de-ajuns ca sa acoperi doza zilnica recomandata de antioxidant.

Potasiul >  Iti regleaza tensiunea si reduce efectele nocive ale stresului, care provoaca frecvent cresteri de tensiune. De aceea, alimentatia bogata in potasiu regleaza presiunea sangelui si sustine activitatea inimii. Sursele bogate in potasiu sunt bananele, cartofii, spanacul, caisele, smochinele si strugurii.

Mentine-ti sanatatea creierului

Agitatia de la serviciu si grijile de acasa, intr-un cuvant stresul, iti intind nervii la maximum si-ti dau dureri de cap? Nu te ingrijora! Cu un meniu potrivit, poti preveni efectele negative ale acestor tensiuni diurne. Iata ce trebuie sa contina alimentele care te ­relaxeaza.

Complexul vitaminic B > Iti reda calmul si-ti intareste sistemul nervos. Gasesti multe din vitaminele B in paine neagra, iaurt si lapte batut, fulgi de ovaz si de porumb, varza creata, broccoli si conopida. Ele ajuta la buna functionare a neuronilor si la toate procesele chimice care se desfasoara la nivelul creierului.

Magneziu >  Supranumit si mineralul antistres, magneziul are efect antidepresiv si tonifiant asupra sistemului nervos. Nervozitatea si tensiunea sunt alungate de acest mineral, care protejeaza inima si circulatia. Il gasesti in avocado, spanac, carne, fasole, linte si fructe uscate.

Melatonina > Este hormonul care te linisteste si te ajuta sa dormi bine. O alimentatie bogata in acest aminoacid iti reduce sensibilitatea la durere, atenueaza migrenele si ajuta la reducerea anxietatii si a tensiunii nervoase. O gasesti in branza de vaci, lapte, carne, peste, curmale uscate, carne de curcan si banane.

Lasa adresa de email aici si afla primul ce noutati mai pregateste Andra!
ULTIMELE ARTICOLE

Pe Facebook

Reclama
ANDRA pe Instagram
LOAD MORE