Cele mai bune alimente care te hidrateaza si te energizeaza

15 June 2017 // Categoria:

Caldura de afara te vlaguieste si te deshidrateaza? E momentul sa-ti readaptezi alimentatia. Nutritionistii atentioneaza ca in perioadele caniculare ar trebui sa ne bazam pe o alimentatie care hidrateaza si ofera un surplus de minerale si vitamine.

Nu mai e demult un fapt necunoscut ca anumite legume si fructe hidrateaza de doua ori mai mult decat un pahar cu apa. Iata o lista a lor si beneficiile pe care le aduc.

Bine de stiut: cei doi litri de apa zilnici nu sunt intotdeuna suficienti. Fie ca esti in vacanta sau mai tot timpul pe fuga cu problemele de la serviciu, corpul tau trebuie sa-si suplimenteze nevoile de apa.  Afla ce trebuie sa faci pentru a putea preveni deshidratarea si, implicit, infectiile urinare, constipatia, starea de oboseala si multe alte neplaceri.

Ziua buna de cunoaste de dimineata

Ai pofta de ceva racoritor care sa-ti dea energie, dar in acelasi timp sa fie hranitor? Mananca un iaurt! Indiferent ca este din lapte de vaca, bivolita sau de capra, iaurtul este o gustare plina de beneficii: te fereste de infectii, te ajuta la digestie si iti fortifica imunitatea. Cu un procentaj scazut de grasimi, te feresti de kilogramele in plus.

Pepenele, de neratat in dieta

Un studiu realizat de expertii de la o universitate italiana a aratat ca pepenele verde te poate hidrata chiar mai bine decat bauturile specifice sportivilor de performanta. El contine 90 % apa, foarte putin zahar, calciu, magneziu, potasiu, sodiu si saruri hidratante. Mai mult, consumand pepene verde nu numai ca te vei hidrata corespunzator, dar te vei putea proteja de ultraviolete datorita licopenului, vitaminei C si beta carotenului pe care il contine pulpa suculenta.

Castravetii hidrateaza organismul

Datorita continutului sau bogat de apa si de minerale, castravetele are un efect hidratant de doua ori mai puternic decat aceeasi cantitate de apa consumata. Consumand castraveti cruzi vei putea oferi organismului tau calciu si magneziu, dar si potasiu, sodiu si alte minerale.

Tulpinile de telina sunt mineralizante

Nutritionistii recomanda consumul zilnic a doua sau trei tulpini de telina. Ele contin fosfor, fier, zinc, magneziu si potasiu. Aceste saruri dizolvate in aproximativ 96% din apa necesara organismului in fiecare zi ajuta la raspandirea ei in intregul organism.

Capsunile previn deshidratarea

Aceste fructe sunt excelente in curele de slabire pentru ca au putine calorii si pentru ca induc imediat ce sunt consumate o senzatie de satietate. In plus, capsunele sunt 90% apa, ajutand organismul sa previna deshidratarea.

La pranz, consuma supe sau ciorbe de legume

In anotimpul cald, supele si ciorbele te ajuta sa-ti mentii corpul hidratat si plin de energie. Poti opta pentru ciorbe acrite cu zeama de lamaie preparate din legume si verdeturi proaspete cum sunt morcovii, dovleceii, telina, pastarnacul si ceapa verde.

Citricele iti potolesc setea

Citricele sunt si ele arme eficiente impotriva efectelor nedorite ale caniculei. Iti potolesc setea, sunt aromate, te protejeaza de bolile de inima, subtiaza sangele si regleaza bataile inimii. Mai mult, daca racesti destul de des in timpul anului atunci curele de portocale, mandarine si grapefruit iti vor intari imunitatea.

 

Lasa adresa de email aici si afla primul ce noutati mai pregateste Andra!
ULTIMELE ARTICOLE

Pe Facebook

Reclama
ANDRA pe Instagram
LOAD MORE